KulturministerietVi har hjulpet Slots- og Kulturstyrelsen under Kulturministeriet med at udvikle kampagne og kommunikationsindsats for BOGglad. Med BOGglad-indsatsen er godt 160.000 nye bøger kommet ud til 80.000 børn i mere end 2.000 vuggestuer, dagplejer, børnehaver, fritids- og klubtilbud i år.Niveauinddelt kommunikationVi udviklet et koncept skræddersyet til fire forskellige målgrupper (vuggestue, børnehave, SFO og Klub) med tre forskellige kommunikationsniveauer til hvert niveau (interaktiv aktivitetsplakat, inspirationsark og digital ressourcebank).StickersInteraktiv aktivitetsplakatHver plakat er et illustreret værk med et miks af nye og velkendte karakterer på vej på eventyr og på besøg på i hinandens verdener. Udover de mange illustrerede elementer indeholder plakaterne konkrete beskrivelser af aktiviteter, som pædagogerne kan lave med børnene.Aldersspecifikke plakaterVi skabt fire forskellige plakater med forskellige universer/karakterer tilpasset aldersgruppen. Vi vil blande klassiske litterære karakterer med moderne og populærkulturelle elementer.T-shirtDigitalt sporTil dem der vil udforske mere, har Bibliotekernes Læsespor og Sprogspor udarbejdet en digital videnssamling til BOGglad-projektet.Følge- og referencegruppeTil at kvalificerer materialet har der været nedsat en følge- og referencegruppe fra bl.a. Børne- og Undervisningsministeriet, Danske Forlag, Dansk Forfatterforening, Bibliotekschefforeningen, BUPL og Mary Fonden.