Kulturministeriet
Vi har hjulpet Slots- og Kulturstyrelsen under Kulturministeriet med at udvikle kampagne og kommunikationsindsats for BOGglad. Med BOGglad-indsatsen er godt 160.000 nye bøger kommet ud til 80.000 børn i mere end 2.000 vuggestuer, dagplejer, børnehaver, fritids- og klubtilbud i år.
Niveauinddelt kommunikation
Vi udviklet et koncept skræddersyet til fire forskellige målgrupper (vuggestue, børnehave, SFO og Klub) med tre forskellige kommunikationsniveauer til hvert niveau (interaktiv aktivitetsplakat, inspirationsark og digital ressourcebank).
Stickers
Interaktiv aktivitetsplakat
Hver plakat er et illustreret værk med et miks af nye og velkendte karakterer på vej på eventyr og på besøg på i hinandens verdener. Udover de mange illustrerede elementer indeholder plakaterne konkrete beskrivelser af aktiviteter, som pædagogerne kan lave med børnene.
Aldersspecifikke plakater
Vi skabt fire forskellige plakater med forskellige universer/karakterer tilpasset aldersgruppen. Vi vil blande klassiske litterære karakterer med moderne og populærkulturelle elementer.
T-shirt
Digitalt spor
Til dem der vil udforske mere, har Bibliotekernes Læsespor og Sprogspor udarbejdet en digital videnssamling til BOGglad-projektet.
Følge- og referencegruppe
Til at kvalificerer materialet har der været nedsat en følge- og referencegruppe fra bl.a. Børne- og Undervisningsministeriet, Danske Forlag, Dansk Forfatterforening, Bibliotekschefforeningen, BUPL og Mary Fonden.